måndag 23 september 2013

Blitt mä veteranbil

Nu har jag blitt mä veteranbil! Ja, jag har inte hämtat hem den än, men affären är i princip uppgjord.
Det är en fantastiskt vacker 56-årig PV, årsmodell 1957 alltså! Helrenoverad och besiktigad idag faktiskt, helt utan anmärkning! Så nu återstår bara att hitta en lämplig försäkring, ställa in bilen för vintern och drömma om nästa sommar med Volvo PV-resor hit och dit!

Annars kan meddelas att mitt högra knä mår bättre än på mkt länge! Efter vätskeavtappning och kortisonspruta förra veckan känns knäet som näst intill nytt! Mkt skönt! Inte en värktablett!
Man undrar varför det ska behöva gå tio månader innan man får relevant hjälp? Dessutom efter diverse tjat på vårdcentral och Ortopedklinik. 

Nu är en ny arbetsvecka igång igen och tiden går allt närmare riktig höst och vinter. Igår var det visst hösdagjämning och snart är det dags att återgå från sommartid till vintertid. Låter väl inte så kul, men fokusera på det positiva, som dottern säger till mig när jag är gnällig! 

Hon hade förresten ordnat en riktig fest för sim 40-årige man Mattias i lördags! Otroligt vad fint det var och vilka vänner och kompisar de har. Vi fick va med i gänget! Härligt!

Ha en go´ vecka!
 

Inga kommentarer: