måndag 17 mars 2014

Är det vår?

Äntligen börjar man skymta nåt som liknar vår. Visserligen rätt kallt och framför allt blåsigt!! Men ändå. Senast jag skrev hade vinterdäcken åkt på och mörkret börjat lägra sig. Nu är det tvärtom! Ja, vinterdäcken är fortfarande på för jag litar inte riktigt på våren, men ljusare ute är det och det är ett mycket gott tecken.

Ett och annat händer! Som att vi planerar att riva köket och en vägg och bygga ett nytt kök. Det ska bli kul, även om det också blir lite mer komplicerat vardagsliv under en period. Jag får ta hem husvagnen under den tiden kaoset pågår och använda den som kök och matplats Tur att vi inte sålt den än!
I helgen som gick gjorde vi ett besök i kungliga huvudstaden tillsammans med svågrar och svägerskor. Mycket trevligt! Vi var bl.a på Galenskaparnas 30 års jubileum. Riktigt kul! De är helgalna! mycket skratt och många härliga scener spelades upp.

Jobbet har senaste tiden inneburit rätt mycket filmnde för min del. Jag jobbar med ett filmklippsprojekt där vi filmar fd elever på skolan som idag etablerat sig i samhället med jobb osv. Sedan lägger vi upp klippen på skolans hemsida för att visa eventuellt kommande elever att det går bra för PB:s elever efter gymnasiet. Kolla gärna på Per Brahegymnasiets hemsida.

Vi får se hur det blir framöver med bloggen. Det har varit ett långt uppehåll nu. Ska känna efter om jag är taggat för en fortsättning.

Hörs!

Inga kommentarer: